انواع سبک مبلمان در دکوراسیون داخلی

 در آموزش, برندینگ

از آنجایی که مبلمان از اصلی ترین اجزای دکوراسیون فضاهای داخلی  میباشد، طرح و رنگ

آن روی طراحی هر فضایی به شدت تاثیرگذار است از این رو در هنگام  انتخاب، دقت لازم را به خرج دهید و با توجه به نیاز، فضا و سلیقه شخصی تان از بین انواع مدل های مبل اعم از استیل ،کلاسیک و راحتی طرحی مناسب با طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب نمایید.

انواع مبلمان از لحاظ سبک طراحی به دو بخش استیل و کلاسیک یا راحتی تقسیم میشود ؛مبلمان استیل و کلاسیک در فضا های بزرگ و با طراحی کلاسیک مورد استفاده قرار میگیرد ولی اگر سبک دکوراسیون منزل شما مدرن است بهتر است راحتی ها و مبلمان مدرن را انتخاب نمایید .

مبل استیل و کلاسیک

برای فضا های بزرگتر با طراحی کلاسیک مورد استفاده قرار میگیرند تفاوت عمده سبک استیل یا سلطنتی با مبل کلاسیک تعداد درقالب ست ها است . غالبا مبلمان استیل 9 نفره و مبلمان کلاسیک 7 نفره عرضه میشود. همچنین ظرافت در کنده کاری و میزان استفاده از چوب در مبلمان استیل بیش از مبلمان کلاسیک میباشد.

مبل راحتی

دنیای مبل های راحتی بسیار گسترده میباشد از انواع این مبلمان در فضای پذیرایی ، اتاق خواب و حتی محیط های کاری استفاده میشود.بهتر است قبل از خرید با برخی از تفاوت های انواع آن آشنا شوید تا  با توجه به فضای مورد استفاده بهترین انتخاب را داشته باشید.

مبل های راحتی با دسته های مستطیل:  با توجه به اینکه این دسته هافضای کمتری را اشقال میکنند برای استفاده در فضاهای کوچک مناسبند.

مبل های راحتی با دسته هایشیب دار

با قرار دادن دستهایتان بر روی این دسته ها با طراحی ارگونومیک و منحصر به فرد ، احساس راحتی بیشتری مبکنید . توجه داشته باشید از انواع این مبلمان به دلیل ظاهر ساده تر، در محیط های رسمی و غیر رسمی میتوان بهره برد.

مبل راحتی چستر

یکی از شناخته شده ترین مدل های راحتی کلاسیک که از اوایل قرن 18 میلادی طراحی و ساخته شده و از مشخصه های آن دوخت لمسه و نشیمن کوتاه میباشد.

در بعضی از نمونه های ااین مبلمان اندازا پشتی و دسته ها برابر است .

اغلب در ساخت مبلمان چستر از پارچه های گران قیمت تر و چرم استفاده میشود که به این دسته از مبل ها ظاهری لوکس میبخشد .

با توجه به این ویژگی ها به جز منازل از انواع این مبلمان در دفاتر کاری و محیط های رسمی به خوبی میتوان بهره برد

مبل هایی با سبک مینیمال مدرن

خطوط صاف و ساده با پایه های شیبدار و همچنین پشتی با زاویه که با تکیه به آن احساس راحتی بیشتری خواهید داشت، از ویژگی های بارز این مبلهای راحتی میباشند

مبل راحتی ال

انواع این مبلمان برای فضا های کوچک یا استفاده در کنار مبل های کلاسیک برای داشتن فضایی دنج و خوانوادگی بسیار مناسب است همچنین میتوان از انها برای نشیمن جلوی تلوزیون استفاده کرد در کنار این مبلمان توصیه میشوداز پاف متناسب به عنوان میز جلو مبلی یا نشیمن بیشتر استفاده شود.

گردآورنده : خانم پ.رنجبر

 

نوشته های اخیر
نمایش 2 دیدگاه
  • مجتبی رسولی
    پاسخ

    مبلمان لاریندار، افتخار ایران🙏🌹

    • larindar
      پاسخ

      بسیار از شما سپاسگزاریم.لطف و محبت شما شامل حال ماست.

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید