نکاتی در مورد خرید غذاخوری و نحوه چیدمان آن…

 در آموزش, برندینگ, مجله

قبل از خرید صندلی ناهار خوری به چه نکاتی باید توجه کرد؟ انتخاب صندلی ناهار خوری راحت به اندازه انتخاب مبلمان بسیار مهم است. مهمترین چیز برای مطابقت بین یک میز و صندلی، سبک و مقیاس اندازه مشابه است. قبل از خرید صندلی های ناهار خوری، به آنچه که از آنها انتظار دارید فکر کنید ؟ راحتی یا سبک؟

در این مقاله قصد داریم در مورد نکات کلی خرید صندلی غذا خوری و نحوه چیدمان میز غذا خوری بپردازیم پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

قبل از خرید صندلی ناهار خوری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

انتخاب صندلی ناهار خوری راحت به اندازه انتخاب مبلمان بسیار مهم است. مهمترین چیز برای مطابقت بین یک میز و صندلی، سبک و مقیاس اندازه مشابه است. قبل از خرید صندلی های ناهار خوری، به آنچه که از آنها انتظار دارید فکر کنید ؟ راحتی یا سبک؟

راحتی صندلی مهمترین نکته است چرا که زمانی که روی صندلی می نشینید تا آماده غذا خوری و یا استراحت هستید فقط یک صندلی با نشیمن راحت به ما حس خوبی می دهد و همین طور سبک نیز کمک می کند تا فضایی که ایجاد می کنید چشم نواز و جذاب باشد. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید قبل از خرید صندلی های رویایی آنها را در نظر بگیریم .

 

اندازه

اگر قصد خرید صندلی برای اتاق ناهار خوری خود، قبل از هر چیز باید یک میز ناهار خوری بخرید و فقط در این صورت می توانید به فکر صندلی ها هم باشید. همچنین، اتاق غذاخوری را فراموش نکنید که بدانید اتاق شما چقدر می تواند صندلی های اطراف میز ناهار خوری را در خود جای دهد. همچنین باید در مورد جایی که می توانید صندلی های اضافی را جای خود قرار دهید فکر کنید. هنگام خرید صندلی های ناهار خوری، اندازه آنها باید با اندازه میز مطابقت داشته باشد.

متریال

متریال به کار رفته در ساخت محصولات چوبی بسیار مهم است، زیرا نه تنها ظاهر کلی بلکه کیفیت آن نیزمهم است صندلی های چوبی مدل های متنوع دارند، بنابراین می توانید آنها را در سبک های مختلف خانه انتخاب کنید.

هنگام انتخاب صندلی های غذاخوری، لزوماً آنها نباید از همان مجموعه باشند. همچنین می توانید گزینه مشابهی را پیدا کنید که بتواند با یکدیگر به خوبی ست شوند.

 

ارتفاع

 

قبل از مراجعه به فروشگاه برای خرید صندلی های ناهار خوری، ابتدا به میزان راحتی خود درهنگام نشستن روی صندلی توجه کنید. هنگام مراجعه به فروشگاه، حتماً به این نکته توجه کنید که وضعیت اسفنج صندلی به چه صورتی است. بنابراین، برای به دست آوردن اندازه گیری دقیق، ابتدا ارتفاع صندلی را از صندلی به کف هنگامی که هیچ کسی برروی آن ننشسته است، اندازه گیری کنید و سپس هنگام نشستن روی صندلی، ارتفاع را نیز اندازه گیری کنید.به همین راحتی می توانید میزان افت اسفنج را اندازه گیری کنید

 

عرض و عمق

 

مقیاس اندازه فقط مربوط به اندازگیری ارتفاع نیست. اگر در حال حاضر یک میز ناهار خوری بیضی یا مستطیلی در اتاق ناهار خوری خود دارید، صندلی هایی که انتخاب می کنید باید به راحتی با میز هماهنگ شوند و بدون هیچگونه مانعی در زیر میز قرار بگیرند البته این موضوع برای کلیه مدل های صندلی کاربرد دارد و همچنین برای میزهای گرد مناسب است.

صندلی های دسته دار

حتما مدل هایی از صندلی که دارای دسته هستند را هم دیده اید این مدل از صندلی علاوه بر زیبایی که دارد یک عیب کوچک هم دارد.صندلی های که دارای دسته هستند نه تنها در میز، بلکه در خود اتاق نیز فضای بیشتری را به خود اختصاص می دهد، همچنین غذا خوردن در هنگام نشستن روی آنها بسیار ناراحت کننده میباشد. اما یک مزیت مثبت هم دارد. دسته می تواند به سالمندان در زمان غذا خوردن کمک کنند.

 

نحوه چیدمان میز غذاخوری

یک میز ناهار خوری می تواند یک فضای عالی برای دورهمی دوستان و خانواده باشد تا در آن جمع شوند تا بتوانند وعده های غذایی خود را میل کنند و مراسم های خاص را جشن بگیرند. همچنین می تواند یک فضای همه کاره باشد که علاوه بر ناهار خوری می توانید فعالیت های دیگری نیز انجام دهید، نکات و ترفندهای ساده ای وجود دارد که به شما کمک می کند تا میز شما افسانه ای به نظر برسد.

1-تزئینات برای استفاده روزمره

1-ابتدا از میز ها و صندلی هایی استفده کنید که مدرن و درخشش و زیبایی چندانی دارد میز غذا خوری خود را خالی بگذارید. هیچ گونه بشقاب و یا ظروفی را روی میز قرار ندهید.

 

2-یک اکسسوری را در مرکز میز قراردهید.

به عنوان مثال، اگر صندلی های شما دارای تم رنگی آبی هستند و پرده های شما سفید است، یک میز غذا خوری را انتخاب کنید که شامل رنگ های آبی و سفید باشد.

 

3-یک اکسسوری  ساده را انتخاب کنید و آن را در وسط میز غذا خوری قرار دهید. قطعه اکسسوری به شما کمک می کند تا میز را جالب و در عین حال تمیز و خالی نگه دارید. اندازه اکسسوری خود را بر اساس اندازه میز خود انتخاب کنید و آن را برروی میز دقیقا در مرکز میز قراردهید.

 

4-برای داشتن ظاهری زیبا از یک اکسسوری شیشه ای استفاده کنید. آنها را تا نیمه پر از ماسه پر کنید و شمع ها را در بالای آن قرار دهید. این یک چیدمان نرم و درخشان به میز ناهار خوری ایجاد می کند.

هنگامی که مراسمی را در منزل خود برگزار کردید می توانید چراغ های رشته ای را در شیشه ها با زیور آلات شیشه ای برروی میز قرار دهید تا جلوه ای جذاب به وجود آید.

چند شیشه را به صورت ردیف یا روی یک سینی در وسط میز قرار دهید. آنها را با یک شاخه یا گل تزیین کنید.

 

 

5-گلدان گل را در وسط میز قرار دهید تا فضای آن تازه شود. اگر قادر به استفاده از گلهای تازه هستید، حتماً آنها را هر دو هفته یکبار تغییر دهید. گلهای مصنوعی نیاز به نگهداری کافی ندارند.

می توانید گلدان را به عنوان کانون توجه کنید و یا از انواع رنگ و شکل گل ها برای ایجاد یک چیدمان منحصر به فرد استفاده کنید.

اگر یک میز بزرگ دارید، از 3 یا 5 گلدان کوچکتر گل استفاده کنید و آنها را به صورت خطی در وسط میز پخش کنید.

 

 

6-در صورتی که تمایل به گذاشتن ظرف میوه بر روی میز را دارید از ظروف پذیرایی  و یا یک ظرف تزینی یا سبد را در مرکز میز قرار دهید. هرچه میز بزرگتر باشد، ظرف بزرگتری را انتخاب کنید!

یک جایگزین ارزان قیمت پر کردن کاسه با گل های معطر، سنگ ها یا گلدان های معطر است.

 

 

7-رومیزی که قرار است روی میز پهن کنید از بهترین فروشگاه ها انتخاب کنید چرا که رومیزی که انتخاب می کنید می تواند روحیه و حس و حال آن اتاق را تغییر دهد. ساده نگه داشتن آن را در نظر بگیرید یا اگر می خواهید چند مورد خریداری کنید ، بسته به فصل آنها را تغییر دهید. دستمال های پارچه ای را برای رویدادهای خاص با سفره یا رانری هماهنگ کنید.

برای یک شام رسمی یا یک مناسبت خاص دیگر ، ازیک رانربا رنگ های طلایی یا نقره ای  به ایجاد ظاهری شیک و رسمی کمک می کند.

اگر پیرو یک سبک مدرن هستید، یک رانر ساده رنگ سفید یا رنگ خنثی دیگر ، یک احساس حداقلی را برجسته می کند.

همچنین می توانید رومیزی را با فصل مطابقت دهید. برای تابستان ، رنگ های روشن و آبی ، سبز و زرد را انتخاب کنید. برای پاییز به سراغ رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی بروید.

 

 

8-با یک رانر زیبا متناسب با رنگ میز و صندلی چیدمان میز خود را شروع کنید مرکز میز خود را مشخص کنید.

مطمئن شوید اجسام مانع از بازدید میهمان بر سر میز نشوند اطمینان حاصل کنید. و صندلی ها را به نحوی چیدمان کنید که دقیقا بین اجسام قرار بگیرند

برای یک مناسبت رسمی ، شمع های بلند بهترین گزینه است آن را دقیقا مطابق با تصویر بالا چیدمان نمایید

برای جشن تعطیلات ، تزئینات توپ شیشه ای سبز و قرمز کوچک اضافه کنید. آن را با چراغهای رشته ای و سفید رشته ای روشن کنید.

 

 

9-بشقاب و ظروف نقره ای مناسب برای مناسبت و میهمانی خود انتخاب کنید. برای یک شام، یک بشقاب شام، کاسه سالاد، لیوان آب، چنگال، قاشق و چاقو ممکن است کافی باشد. برای موارد رسمی تر، ممکن است یک چنگال سالاد، کاسه نان، چنگال دسر و لیوان شراب اضافه کنید.

 

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده و بتواند شما را در داشتن دکوراسیون مورد علاقه تان کمک کند.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید